Nega stopal mora biti enostavna. Glede tega so si ženske in moški enotni.
Negovana stopala niso pomembna samo za ženske in starejše. V zadnjem času se je pomen oskrbe stopal močno povečal v vseh starostnih skupinah, pa tudi pri moških. To so pokazali rezultati reprezentativne spletne raziskave inštituta za tržne raziskave Ipsos (Nemčija) med 1073 ženskami in moškimi v Nemčiji, starih 16 let in več. Medtem pa zadovoljstvo z lastnimi stopali ostaja še naprej na visoki ravni. Pri negi stopal to pomeni, da poudarek ni več le na reševanju težav, temveč tudi na preventivi.
Tisti, ki so s svojimi stopali nezadovoljni ali se pogosteje pritožujejo zaradi težav z njimi, praviloma dajejo večji pomen redni in pravilni negi. Trenutni trendi nege stopal GEHWOL pa kažejo, da motivacija za nego stopal ni več odvisna zgolj od nezadovoljstva in težav. Medtem, ko se število posameznikov zadovoljnih s svojimi stopali v primerjavi s Trendi nege stopal GEHWOL iz leta 2018, ni dosti spremenilo, pa se je pomembnost nege stopal na splošno znatno povečala. Tri četrtine Nemcev je zadovoljnih s svojimi stopali. 70 odstotkov pa jih ocenjuje nego stopal kot pomembno ali zelo pomembno. To ni le 17 odstotkov več kot kot pred dvema letoma. Od začetka raziskovanja leta 2014 je bil dejansko dosežen nov maksimum. Tu se je zgodila občutna sprememba v zavedanju.
Pozitiven trend: ohranjanje zdravja stopal
Pri sodobni negi stopal ne gre več le za odpravljanje težav s stopali, ampak tudi za njihovo preprečevanje. V modi so zdrava stopala – želi si jih 92 odstotkov Nemcev. Tema dobre in pravilne nege stopal je dosegla tudi tako mlajšo generacijo kot moške. V ta namen se Nemci vedno bolj poslužujejo tudi strokovne oskrbe stopal. Pred štirimi leti je na pedikuro redno hodilo le enajst odstotkov Nemcev, zdaj se je ta številka povečala na 24 odstotkov, ena petina anketriranih pa jih občasno hodi na pedikuro. Več kot polovica Nemcev skrbi za svoja stopala izključno sama. Za njih je značilno, da nimajo skoraj nobenih težav s stopali. Z izjemno majhne skupine ljudi, ki predstavlja 7 odstotkov Nemcev, ki negi stopal ne pripisujejo velikega pomena, čeprav imajo pogosto težave s stopali.
Težave z nogami (niso) vprašanje starosti
Na splošno 22 odstotkov Nemcev trdi, da v zadnjih dvanajstih mesecih niso imeli nobenih posebnih težav s stopali. Ostali omenjajo predvsem suho in razpokano kožo, žulje, boleče noge in otiščanci. Slednje se pogosteje pojavlja v mlajših starostnih skupinah, do 29 let in med ženskami. Običajno je odgovorna izbira obutve. Neprimerni čevlji, moteči šivi ali modne odločitve, kot so visoke pete, spodbujajo razvoj žuljev in pritisnih točk. Nemce poleg teh vidnih in bolečih težav s stopali skrbi tudi manj vidna težava: znoj in spremljajoč neprijeten vonj stopal. To je težava nad katero se pritožujejo zlasti najstniki do 19 let (26 odstotkov). Težave s stopali torej niso vprašanje starosti, ampak so zastopane v vseh starostnih skupinah. Vendar pa ženske pogosteje tožijo nad težavami s stopali jot moški.
Nega stopal mora nuditi več kot le reševanje težav
Tako kot so različne starosti, pri katerih nastopijo težave s stopali, tako različne so težave. Medtem, ko nekatere težave, kot so kurja očesa, vraščeni nohti in ostale nepravilnosti rešijo bolje strokovnjaki, lahko nekatere težave rešite sami v objemu svojega doma. Sem sodijo na primer suha koža ali žulji. Zato ni presenetljivo, da se tretjina Nemcev, ki kupijo izdelek za stopala, osredotoča predvsem na reševanje težav s stopali. Poleg tega lahko izdelki za nego stopal s seboj prinesejo tudi druge vidike. Skoraj četrtina Nemcev ceni tudi preventivno funkcijo. Za ženske je poleg reševanja težav poudarek na estetiki: nega stopal je pomembna za lepši izgled. Moški se večinoma bolj odločajo glede na svoje potrebe, ženske pa pripisujejo večji pomen zaščiti in preprečevanju. Presenetljivo je, da pa se moški in ženske zelo malo razlikujejo glede želeje po učinku dobrega počutja z izdelki za nego stopal (16 odstotkov in 14 odstotkov). Skoraj četrtina mladih uporabnikov, do 19. leta ima raje pristop: “Manj je več.” To pomeni, da želijo izdelke za osebno nego, ki vsebujejo samo toliko sestavin, kot je potrebno. V tej starosti se tudi veliko poskuša – odločitev za izbiro se sprejme enkrat zaradi nečesa in drugič zaradi nečesa drugega. Po veganskih ali inovativnih proizvodih za nego stopal, gledano v celoti, posežejo redko (5 do 6 odstotkov).
Nega stopal naj bo sveža in sadna
Ko gre za vonj izdelkov za nego stopal, se več kot polovica Nemcev odloči za “svežo” noto. Kot zelo prijetna je zaznana tudi “sadna” nota. Zlasti pri mlajših posameznikih sta v ospredju “sladka” in “cvetna” nota. Medtem, ko je šele od 50. leta opaziti željo po “citronski” noti. Ženske na splošno bolj cenijo dišave, petina moških pa ima raje izdelke za nego kože brez dišav. Le redki Nemci bi za nego stopal uporabili vonjave kot so “pikantno” in “orientalsko”
Vir članka: članki Eduard Gerlach GmbH, Nemčija
Vse pravice pridržane.
Uporabljena slika: Shutterstock